ثبت برند در کرج

برای ثبت برند (نام تجاری) در کرج، پس از استعلام های اولیه توسط مشاوران پایش ثبت ، می بایست اظهارنامه شما در سامانه اداره مالکیت صنعتی ثبت گردد، پس از گذشت ۴۵ تا۹۰ روز پس از ثبت اظهارنامه کارشناسان اداره نظر نهایی را در مورد ثبت برند در کرج اعلام می دارند و در صورت تایید نام ، آگهی تقاضا برای ثبت برند در کرج صادر می گردد.

از زمان چاپ آگهی تقاضا در رومه رسمی کشور، ۳۰ روز زمان به اشخاص حقیقی  و حقوقی داده می شود تا در صورت داشتن اعتراض به ثبت این برند، اعتراض خود را با ذکر مستندات تحویل اداره مالکیت صنعتی نمایند.

درصورت گذشت ۳۰ روز از زمان چاپ آگهی تقاضا و عدم اعتراض نسبت به ثبت برند در کرج، آگهی دوم (آگهی رسمی ثبت برند) در رومه رسمی کشور چاپ می گردد در پایان تصدیق ۱۰ ساله برند صادر گردید و تحویل مالک داده می شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت یک برند ؛ بسته به نوع برند اشکال گوناگونی خواهند داشت.

مجوز برای ثبت برند در کرج می تواند پروانه بهره برداری یا جواز تاسیس و یا جواز کسب و … باشد.

درصورتی که نام برند لاتین باشد و یا فاقد معنی در لغتنامه دهخدا باشد ، برای ثبت آن نیاز به کارت بازرگانی می باشد.

مزایای ثبت برند در کرج

1.     ثبت برند،ضمانت کننده این است که مشتریان قادرند محصولات را از یکدیگر تشخیص بدهند.

2.     ثبت برند،شرکتها را توانمند می نماید تا بتوانند محصولات خود را از دیگر خدمات مشابه متفاوت کنند.

3.    ثبت برند وسیله بازاریابی و پایه و اساس ایجاد مشهوریت و معروفیت شرکتها می باشند.

4.     با ثبت برند اجازه اسنعمال از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و منشا مستقیم درآمد از محل حق امتیازها هستند.

5.     ثبت برند،جزء اامی و ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی می باشند.

6.     این امکان وجود دارد که ثبت برند سرمایه و دارایی با ارزش کسب و کار باشند.

7.    ثبت برند،شرکتها را تشویق می نماید تا در حفظ و بهتر شدن کیفیت محصولات سرمایه گذاری نمایند.

8.     این امکان وجود دارد که ثبت برند جهت اخذ وام سودمند باشد.

·   مدارک لازم جهت  ثبت برند در کرج

الف - شخص حقیقی:
- تصویر شناسنامه شخص متقاضی
- تصویر کارت ملی شخص متقاضی
- تصویر کارت بازرگانی ( اگر از حروف لاتین استفاده شده باشد)
- تصویر مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه ی بهره برداری، پروانه ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
- نمونه علامت تجاری در کادر 10 در 10
ب- شخص حقوقی:
- تصویر شناسنامه مدیر عامل شرکت
- تصویر کارت ملی مدیر عامل شرکت
- تصویر رومه ی  تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
- تصویر مجوز فعالیت (جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
- تصویر کارت بازرگانی (اگر از حروف لاتین استفاده شده باشد)
- یک نمونه از علامت مورد تقاضا (در کادر 10 در 10)

مراحل ثبت برند در کرج

مراحل ثبت برند مواد غذایی عبارت از:

  • به طور کلی قبل از ثبت هر برندی، استعلام برند برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه به انجام می‌رسد.
  • پس از انتخاب برند و استعلام آن به سامانه اداره مالکیت معنوی به نشانی http://iripo.ssaa.ir/ رفته و اطلاعات لازم را وارد کرده و مدارک مورد نیاز را ارسال نموده و کد پیگیری را دریافت می‌کنید.
  • در صورت قبولی برند شما در سامانه و عدم اخطار نقص پرونده یا رد پرونده مجوز آگهی نوبت اول داده شده و آن را در رومه رسمی کشور منتشر می‌نمایید.
  • پس از انتشار آگهی، اصل تمامی مدارک باید به اداره مالکیت معنوی تحویل داده شود و هزینه‌های آگهی رومه رسمی و حق الثبت هم پرداخت شود.
  • پس از ۱ ماه اگر اعتراضی به برند نشد برای اگهی نهایی و دریافت سند قطعی برند می‌توان اقدام نمود و برند را با اعتبار ۱۰ سال و با قابلیت تمدید اعتبار را در کرج به ثبت رساند.

چه علائمی قابلیت ثبت شدن را دارند؟

علائم تجاری قابل ثبت عباتند از : تركیبی از چند كلمه، حرف، رقم، نگاره، نماد، ترسیم ، نقش سه‌بعدی (شكل و بسته‌بندی كالاها)، نمادهایشنوایی مثل موسیقی یا اصوات، روایح‌ و یا رنگ‌هایی جهت معرفی ویژگی‌ها .

به جز علائم تجاری علائم دیگری نیز وجود دارند که در ذیل به آنها می پردازیم:

علائم اشتراكی

متعلق به اتحادیه‌ها و یا صنوفی است كه از آن علامت به منظور معرفی خود با یك سطح كیفی مشخص (یا سایر ویژگی های آن اتحادیه یا صنف ) استفاده می‌كنند. مثلاً اتحادیه‌هایی که معرفی‌كننده حسابداران، مهندسان یا معماران هستند.

علائم تصدیقی با استانداردهای معین

این علائم پس از پذیرش و تصدیق کیفیت یک محصول داده می‌شوند، و محدود به عضویت در اتحادیه یا صنف خاصی نمی باشند. آنها را می‌توان به هر كس كه تصدیق كند کالاها و خدماتش مطابق استاندارد هستند، اعطا كرد. برای نمونه، گواهی‌نامه استاندارد كیفیت "ISO 9001" یك گواهی‌نامه شناخته شده بین المللی است.


پس از تکمیل و ارسال اظهارنامه ثبت برند با چه تصمیماتی مواجه می‌شویم؟

 

پس از تکمیل و ارسال اینترنتی اظهارنامه ثبت برند و در هنگامی که کارشناسان و رئیس اداره علامت تجاری، پرونده و اظهارنامه ثبت برند شما را مورد بررسی‌های تخصصی قرار می‌دهند، ممکن است سه نوع تصمیم متفاوت مطابق ذیل بگیرند:

 

الف) صدور ابلاغیه پذیرش

 

در اینصورت ثبت برند مورد نظرتان بلامانع تشخیص داده شده است و پس از آن می‌توانید با تشکیل پرونده بصورت فیزیکی و پرداخت دو مرحله هزینه رومه رسمی و پرداخت هزینه حق الثبت و در نهایت با مراجعه حضوری شما یا وکیل شما به اداره مالکیت معنوی، سند برند مورد نظرتان را با ارائه رسید دریافت نمایید.

 

ب) صدور اخطار رفع نقص

گاهی اتفاق می‌افتد که اظهارنامه اینترنتی برند، مطابق شرایط و ضوابط قانونی تکمیل و ارسال نمی‌شود و یا پرونده دارای نواقصی است.

 

در این مواقع، کارشناس اداره ثبت علائم تجاری نسبت به صدور ابلاغیه‌ای مبنی بر اخطار رفع نقص صادر می کند که از زمان صدور این ابلاغیه، صرفاً ۳۰ روز فرصت دارید تا نقص یا نواقص مطروحه را بر طرف نمایید و چنانچه در این مهلت ۳۰ روزه نسبت به رفع نواقص اعلامی اقدام نکنید، اظهارنامه شما بطور کل رد و کان لم یکن تلقی خواهد شد.

 

پ) صدور اخطار رد

چنانچه برند و علامت تجاری مورد نظر شما به دلایل قانونی (که تمام این دلایل در ابلاغیه صادره از سوی کارشناسان ثبت علائم تجاری ذکر می‌شود)، قابلیت ثبت نداشته باشد، موضوع رد اظهارنامه با صدور ابلاغیه‌ای به اطلاع شما می‌رسد.


 

ثبت برند

 


مقالات حقوقی ثبت ,برند ,پس ,کرج ,تصویر ,اداره ,ثبت برند ,پس از ,برند در ,در کرج ,و یا ,گواهی فعالیت صادره ,اداره مالکیت معنوی ,گونه گواهی فعالیت ,حروف لاتین استفادهمنبع

تعریف برند شرکت

هزینه ثبت برند

ثبت برند در چابهار

ثبت برند در انزلی

ثبت برند در کیش

ثبت برند در قشم

ثبت برند در لرستان

مشخصات

آخرین جستجو ها

باکسر Hamed Taherpour - حامد طاهرپور مدبرند قیمت خرید قالب سقف وافل سلام دلار فروشگاه بخش ویدئو نرم افزار فروشگاه اینترنتی علم و دانش آموزش