بندر انزلی یکی از مهم ترین بنادر تجاری ایران و بزرگترین شهر گیلان پس از شهر رشت می باشد. این شهر به عنوان یکی از مراکز اقتصادی و قطب های مهم صنعتی ، ورزش و تجاری و بازرگانی ایران با دارا بودن منطقه ازاد تجاری انزلی و شاخصه های اقتصادی فراوان است. شهر انزلی اولین و بزرگترین بندر ایران در ساحل خزر است و به عنوان یکی از ورودی های مهم ایران شناخته می شود.
بندر انزلی به عنوان قطب اقتصادی و صنعت گردشگری استان گیلان و شمال کشور صنایع زیاد و تاثیر گذاری را در دل خود جای داده که مهم ترین این صنایع صنعت های ماهیگیری، برنج کاری و کشاورزی می باشد. هر چند خدمات نیز در این شهر به عنوان یکی از پر طرفدارترین موارد تجاری مردم گیلان می باشد.
از ویژگی های مهم اقتصادی و تجاری منطقه آزاد انزلی و تاسیسات زیر بنایی شهر انزلی می توان به موارد زیر اشاره نمود:
ثبت شرکت و موسسه تجاری و موسسه غیر تجاری در شهر انزلی و منطقه ازاد تجاری این شهر از خواسته های اغلب شرکت ها موفق داخلی و بین المللی می باشد. تجمع شرکت های زیاد با ثبت شعبه و نمایندگی نیز در این محل رقابت پایداری را برای داشتن بازار های بیشتر در این منطقه به وجود اورده است.
منطقه ازاد تجاری انزلی موقعیت مناسبی است تا شرکت های تازه تاسیس و شرکت هایی که به افق های بیشتر نگاه می کنند با ثبت برند و علامت تجاری و معرفی ان به بازار های داخلی و خارجی شهرت زیادی به دست بیاورند و خود را به جامعه مشتریان مورد نظر بشناسانند. برند و علامت تجاری به عنوان یک نشان قدرتمند تجاری می تواند موفقیت زیادی برای شرکت های تجاری به دنبال داشته باشد.
اما چرا باید
بندر انزلی می تواند نه تنها به دلیل دسترسی به بازار های داخلی بلکه با توجه به شرایط راحت اقتصادی در این منطقه شما را به عنوان یک برند و یک شرکت دارای اعتبار به بازار های بین المللی معرفی نماید. تردید نداشته باشید که تمامی شرکت های خارجی و بین المللی به دنبال اعتبار در شرکت ها برای تبادلات بازرگانی می گردند و با تکیه بر شهرت برند ها و علامت های تجاری شرکت ها دیگر به انها اعتماد می کنند و این خود می تواند برای موفقیت شما نشان مثبتی باشد.
برند تفاوت و تمایز را بین محصولات و خدمات شما با سایر رقبا ایجاد می کند و به مشتریان شما کمک می کند تا نسبت به شناخت محصولات و خدمات شما نسبت به سایرین دچار اشتباه نشوند.
شناسنامه و کارت اعتباری محصولات هرسازمانی یک برند و یا علامت تجاری است. برند با مشتریان شما ارتباط بر قرار می کند نه شما. اگر پیامی برای مشتریان خود دارید باید با برند و علامت تجاری ان را به گوش انها برسانید.
از خواص بی نظیر برند قابلیت انتقال مفهوم تولید کننده خدمت و محصول به زبان های تصویری و قابل مشاهده می باشد. برند با همه انواع مشتریان با هر رنگ و نژاد و قومی صحبت می کند و اگر به خوبی طراحی شده باشد بدون تلاش زیاد مفهوم شما را انتقال می دهد.
شرکت ها موفق داخلی و خارجی به واسطه داشتن برند های تاثیر گذار و منحصربه فرد خود است که می توانند به خوبی در اذهان و در خواسته مشتریان خود تاثیر بگذارند. این برند ها به هیچ عنوان به دنبال تبعیت و تقلید از برند ها و علامت های دیگر نیستند و همواره در تلاش هستند که تا برند خاص خود را داشته باشند. برای اثبات گفته خود به برند های ورزشی نایک، ادیداس، پوما، ال اسپورت و 361 اشاره می کنیم . اگر با این برند ها اشنایی داشته باشید متوجه خواهید شد که هر چند همه این برند ها فعالیت های یکسان یعنی تولید البسه ورزشی را انجام می دهند ولی هیچ کدام از علامت های تجاری این شرکت ها حتی شباهت نسبی هم به هم ندارند. انها تنها هدف تولید کننده را در نظر می گیرند و برند و علامت تجاری خود را با توجه به خواسته و دیدگاه خودشان طراحی می کنند و برای موفقیت ان برنامه ریزی و تلاش می کنند . هیچ وقت به فکر استفاده از برند مشابه و یا تقلبی برای موفقیت خود نبوده اند و تنها برنامه و طرح های موفق برای برند و علامت تجاری انها بوده که این شهرت و اعتبار را برای انها به همراه داشته است.
در نتیجه اگر به دنبال موفقیتی هستید که ارزوی ان را دارید باید برند منحصر به فرد خود را با خلاقیت و مفهوم مورد نظر خود ایجاد کنید و با استفاده از ظرفیت های منطقه ای همچون بندر انزلی به راحتی برای موفقیت ان برنامه ریزی، مدیریت و سرمایه گذاری نمایید.
اما مهم ترین راه برای موفقیت برند وعلامت تجاری ثبت قانونی برند بصورت داخلی و یا بین المللی می باشد. هر چند برای ثبت بین المللی برند هم باید ابتدا برند خود را در داخل کشور به ثبت برسانید و این وظیفه مهم باید در تهران و در اداره مالکیت معنوی این شهر انجام شود که متاسفانه هیچ شعبه و نمایندگی در سطح کشور ندارد .
اشخاص حقوقی